
Jokainen tuottaja, jakaja, tekijä, artesaani, viejä, tuoja ja jälleenmyyjä voi kuulua Asiakkaiden joukkoon. Asiakkaita voivat olla yritykset jotka käsittelevät raskaita rakennusmateriaaleja tai hentoja koruja, gurmee ruokia, koiranruokaa, telekommunikointi välineitä, tai vaikka leluja. Ainut tärkeä vaatimus on se, että he haluavat myydä tuotteitaan, tai ostaa joidenkin muiden tuotteita. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että paras taktiikka on seistä tuottajien porteilla, yrittäen saada huomiota kun johtajat lähtevät toimistolta kotiin. Kohdistaminen tarkoittaa tietyn ryhmän valitsemista ja kauppojen solmimista onnistuneesti. Jos tietyltä osa – alueelta on jo kokemusta, kannattaa lähteä markkinoimaan tälle alalle ensin. Se tuo sekä luotettavuutta toimintaan, että auttaa luomaan myynti ehdotuksia joissa on energiaa mukana. Sulavuus ja sujuvuus takaa helpomman myynnin ja lisäksi tunnetulta alalta löytyy helpommin niitä tekijöitä, joista voi tulla ensimmäisiä asiakkaita.
Kannattavat sijainnit
Kaupankäynnissä tärkeää on tuntea markkina – alueet ja ennen kaikkea se, mistä tuotteita ostetaan ja minne ne myydään. Esimerkiksi Yhdysvalloissa suurin vienti ja tuonti on Kanadan, Meksikon, Japanin ja Kiinan välillä. Näiden maiden kaupankäynti kulttuuri tulee tuntea, samoin kuin sen maan luomat mahdollisuudet esimerkiksi lain sallimissa rajoissa. On myös tutustuttava kilpailijoihin ja näiden toimintaan perusteellisesti, jotta tiedetään, mihin ollaan ryhtymässä ja minkälaiset mahdollisuudet kilpailevat yritykset tarjoavat sekä tuottajille, että kuluttajille.