
Maahantuontialalla on pidettävä monta palloa ilmassa yhtaikaa ja ilman tehokasta ja laadukasta CRM-järjestelmää asioiden hallinta saattaakin tuntua haastavalta jonglööraukselta. Löydät tästä artikkelista vinkkejä, joiden avulla maahantuontialan yrityksen CRM on mahdollista laittaa kerralla kuntoon ilman ylimääräistä sähläystä.
Mitä maahantuontialan yrityksen CRM on?
Haluatko tietää mikä on crm? Jos vastasit kyllä, olet tullut oikean artikkelin pariin, sillä tämä artikkeli pyrkii antamaan pähkinänkuorimaisen vastauksen edellä esitettyyn kysymykseen. CRM-lyhenne tulee englanninkielisistä sanoista Customer Relationship Management ja sillä viitataan asiakkuudenhallintaan. Maahantuontialan yritykset ovat yleensä sen verran kompleksisia kokonaisuuksia, että laadukas CRM-järjestelmä on tarpeen, jotta asiakkuuksien hallinta sekä työnteko yrityksessä olisi mahdollisimman selkeää ja tehokasta.
Miksi CRM on tarpeen maahantuontialan yrityksessä?
CRM-järjestelmä, kuten Lime Technologies CRM, tuo maahantuontialan yritykseen aivan uudenlaista järjestystä. Se auttaa pitämään yrityksen asiakkaisiin, yhteistyökumppaneihin, tavarantoimittajiin ja muihin tärkeisiin sidosryhmiin liittyvät tärkeät tiedot yhdessä paikassa – ja ruodussa! Tätä kautta maahantuontialan yrityksen toimintaan saadaan aivan uudenlaista tehokkuutta, sillä tärkeät tiedot löytyvät yhdestä paikasta ja pysyvät tallessa. Tämä tehostaa maahantuontialan työntekijöiden työskentelyä, sillä järjestelmän ansiosta heidän ei tarvitse etsiä yrityksen toimintaan liittyviä listoja, tilastoja ja raportteja sieltä ja täältä, vaan heidän on mahdollista saada ne esiin hetkessä. Näin maahantuontialan yrityksen työntekijöille jää aiempaa enemmän aikaa keskittyä heidän omaan ydinosaamiseensa, mikä palvelee niin yrityksen kuin sen asiakkaidenkin etua.
Kun maahantuontialan yrityksen asiakkuudenhallinta on kunnossa, toimii tämä tosiasia asiakasmagnetistin tavoin! Etenkin kansainvälisillä markkinoilla toimittaessa on erityisen tärkeää huolehtia siitä, että asiakkaat ja muut yritysen tärkeät sidosryhmät ovat tyytyväisiä ja kokevat voivansa luottaa maahantuontialan yrityksen ammattitaitoon. Alalla käydään kovaa kilpailua, mutta hyvä CRM auttaa magneetin tavoin maahantuontialan yritystä löytämään ja pitämään asiakkaat. Loistava asiakaspalvelu tuo nimittäin maahantuontialan yrityksen asiakkaille suurta iloa eivätkä yrittäjät turhaan pyri luomaan asiakkailleen erityisen hyviä palvelukokemuksia.
Jos maahantuontialan yritys onnistuu yllättämään asiakkaansa positiivisesti, ovat sen asiakkaat todennäköisesti aivan erityisen tyytyväisiä yrityksen palveluun. Tämä lisää maahantuontialan yrityksen mahdollisuuksia löytää tyytyväisten asiakkaiden joukosta pysyviä asiakkaita, jotka parhaimmillaan jopa suosittelevat saamiaan palveluita muille potentiaalisille asiakkaille. Näin hyvin hoidettu CRM auttaa jopa löytämään uusia asiakkaita, sillä hyvät asiakaspalvelukokemukset leviävät kulovalkean tavoin. Sen sijaan, jos maahantuontialan CRM ei ole kunnossa, on suuri vaara, että sen asiakkaat yllättyvät negatiivisesti, äänestävät jaloillaan ja levittävät huonoa sanomaa yrityksestä tavallistakin tehokkaammin. Jokaisen maahantuontialalla toimivan yrityksen kannattaakin kysyä, onko sillä varaa tähän!